L'aprenent d'aquesta fase ha aprés el nom o so d'algunes lletres i usa el seu coneixement per a llegir. Però, no usa totes les lletres, només algunes com per exemple les lletres inicials i les finals, de vegades. Per tant, llegirà incorrectament paraules que tinguen lletres semblants.
Cliqueu ací per a veure activitats per a xicons-nes de 5 anys que les-els mestres hem creat sobre la fase parcialment alfabètica.
Treballem a partir de les paraules i les síl labes.
Activitats de la fase parcialment alfabètica per àrees d'Educació Infantil
Treballem paraules i síl labes (5 anys)Coneixement de si mateix i autonomia personal.
. El cos i la pròpia imatge.
. El joc i el moviment.
. L'activitat i la vida quotidiana.
. L'atenció personal i la salut.
Mitjà físic, natural, social i cultural.
. Medi físic: relacions i mesures.
. Acostament a la naturalesa.
. La cultura i vida en societat.
Els llenguatges: Comunicació i representació.
. Les llengües i els parlants.
.Aproximació a la literatura.
. La llengua com a instrument d'aprenentatge.
. El llenguatge audiovisual i les TIC. ( realitzades pels mestres Eva i Vicent)
. El llenguatge plàstic.
. El llenguatge musical.
. El llenguatge corporal.
TÍTOL: “L’endevinador de paraules”
Un xiquet/a será l’ENDEVINADOR: Endevineu una paraula que comença per…. A!!! i els xiquets/es tindran que tocar una paraula que comencé per A el més ràpid posible abans de que els agafe l’endivinador/s.
Els nous endevinador/s serán els xiquets que siguen agafats pels endevinadors o els xiquets que s’enganyen de paraula i no comence per la lletra o sil.laba que hasga dit l’endevinador. Una vegada tornen a la portería els xiquets que paguen es salven.
Els xiquets estarán dins d’una porteria i els ENDEVINADORS estarán un poquet separats pensant quina será la lletra o sil.laba per la qual pot començar el posible objecte, i la diran al grup.
Objectiu: Conéixer paraules segons comencen per una lletra o sil.laba (Fase parcialment alfabética)
. El llenguatge verbal.
- Llengua Estrangera (Anglès). English as Foreign Language.
Head, shoulders, knees and toes song.
-Temporalització: quinze dies.
-Activitats:
PRIMERA SESSIÓ
1) Cantar la cançó i ballar-la en grup per a recordar una cançó que ja coneixen.Warm-up:Sing and mime it.
2) Mostrar unes llàmines amb dibuixos i unes altres amb els noms de les parts del coss que apareixen a la cançó: head, shoulders, knees and toes, eyes, ears, mouth and nose.Han d'identificar el nom de cada part del cos amb la seua imatge corresponent, activitat grupal.While-listening:Listen and point to the right flashcard.
3) Donar les lletres de la paraula desordenades, presentades a la pissarra digital, i en grup han de posar-les en ordre a través de la pissarra digital. Look and put in order.
SEGONA SESSIÓ
1) Cantar la cançó i ballar-la. Recordar els noms de les parts del cos.Warm-up activities.
2) Escoltar les paraules, assenyalar i picar amb les mans per síl labes mitjançant les targetes de vocabulari.Listen, point to the flashcards and clap.
3)Anem a jugar al BINGO. Final-task: Let's play BINGO!Listen to the teacher and cross out.
-Materials emprats. ( pissarra digital + fitxeta+ targetes de vocabulari+fitxa amb paraules desordenades, ANAGRAMA+targetes de bingo)
similar ANAGRAM body parts worksheet |
BINGO cards |
vocabulary flashcards |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada